Köpa SEO länkar – Casino & iGaming

Det finns delade meningar kring SEO-länkar, och huruvida man bör investera sin tid och pengar i detta. Oftast, glömmer många att inköpet av länkar påverkas av ett flertal faktorer – framförallt – vilken nische man är aktiv inom.

köpa länkar casino och igaming

Att köpa SEO länkar för casino & iGaming är ett område som oftast beskrivs som “okej” att på olika sätt manipulera sin webbplatsplacering genom inköp av auktoritet.

I den här artikeln finner du information om hur man köper, vad man ska tänka på och framförallt – vilka aktörer som går att lita på.

Hur köper man SEO-länkar för casino & iGaming?

Vi på Moody media inriktade oss från början mot just casino och iGaming. Detta innebär att vi har en massiv databas av dessa typer av länkar och webbplatser.

Hur köper jag då SEO-länkar för casino och iGaming? Jo, genom att kontakta oss här – så får du en lista över webbplatser och priser.

I skrivande stund har vi ungefär 63 olika domäner med inriktning mot casino, betting och iGaming generellt. Det innebär att du kan ta del av en stor variation av olika webbplatser som kan hjälpa dig att nå ranking på sökmotorerna.

Vad bör man tänka på vid inköp av länkar?

Det finns en del saker man bör tänka på innan man bestämmer sig för att köpa länkar på nätet. I allmänhet, när det kommer till SEO-länkar och i synnerhet om man planerar att köpa ett flertal länkar från samma databas.

Unika IP-adresser & C-klasser

Att sökmotorer kan identifiera IP-adresser och C-klasser är numera en känd faktor och något som de flesta sökoptimerare navigerar efter. Det är hur som helst centralt att databasen som du planerar att köpa SEO-länkar av innehar en variation här.

Ett enkelt sätt att se både IP-adress och C-klass är att använda sig av den här webbplatsen.

Våra domäner följer givetvis trenden & du kan därför förvänta dig att få unika länkar – från unika domäner. Detta är dock långt från standard. Samtidigt är unika IPs centralt för att din webbplats inte ska åka på en ordentlig bestraffning.

utåtgående länkar

En annan viktig aspekt som det sällan pratas om är utåtgående länkar. Generellt, kan man säga att ju mer utåtgående länkar en webbplats har – desto mindre värda blir länkarna.

Detta innebär att du får mer “auktoritet” och “ranking” genom att ta emot länkar från en webbplats med 20 DR (2 utåtgående länkar) jämfört med att ta emot länkar från en webbplats med 50 DR (150 utåtgående länkar).

Vi på Moody media har lagt ned mycket energi och tid för att kunna tillhandahålla domäner med just få utåtgående länkar. Detta innebär att vi endast tar emot 6 samarbeten per domän.

Organisk trafik

Många webbpaltsägare vill gärna köpa SEO-länkar från domäner med organisk trafik. Anledningen till detta har att göra med att den organiska trafiken fungerar lite som ett kvitto på att domänen inte har åkt på någon SEO-bestraffning.

När det kommer till casino & iGaming kan det trots allt bli svårt att få organisk trafik, eftersom nischen är så pass optimerad.

Vi har dock fokuserat på att kunna erbjuda just detta, vilket innebär att majoritet av våra webbplatser faktiskt innehar ett tillfredställande antal besökare i månaden.

Sammanfattning

Att köpa länkar behöver inte alltid vara en självklar strategi för sökmotoroptimering, snarare tenderar just inriktningen och nischen spela roll för huruvida detta är lönsamt eller inte.

När det kommer till marknader som exempelvis iGaming tenderar samtidigt många webbplatsägare att lägga alldeles för stor vikt i off-page SEO.

Mitt främsta tips till de som är på jakt efter länkar för casino och iGaming är att först & främst börja optimera sin webbplats med effektiv SEO. Att göra små men ganska effektiva förändringar on-page kan ha en otrolig påverkan på ranking – i synnerhet när det kommer till “överoptimerade” områden.

Lämna ett svar